Bli inte påverkad, det kan hända vad som helst!

Hahahah, idag var det nog den roligaste händelsen på länge. Det kommer ta tid att skriva, men det får det vara värt... Det är en man (känns inte rätt att skriva man men... xD) som bor här i Hillared som är drogpåverkad, det vet vi och alla andra här. För han går konstigt, mumlar för sig själv, fattar ingenting och ja, allt sånt. Ni förstår snart... Så han var vid busshållsplatsen, och eftersom ingen annan var där så stod jag lite åt sidan. Han mumlade, gick runt ut och in till busskuren hela tiden. Till slut kom bussen och han gick på först. Då tog han fram två mobiler, och ena la han på en "bricka" där man kan lägga sina pengar man betalar med. Ja, i alla fall, så sa han såhär:
- Jag har så mycket saker överallt, jag ska hitta lite pengar.
- Men har du inget busskort? frågar busschauffören då.
- Nej, vettu, jag har pengar här någonstans. Jag har några tjugor och lite småmynt räcker det? För igår när jag åkte kostade det 113 kronor så det är riktigt dyrt!
- Nej, det blir 63 kronor, säger chauffören.
- Asså? Då har det ju gått ner med 40 spänn. Det var billigt.
- Ja, det är billigt det...
- Men jag har så mycket grejer så jag hittar inte mitt busskort vettu.
- Men du kanske har ett där? Sa b (han får heta b = busschaufför) och sträckte sig fram för att kolla.
- Neeeejnejnej! Jag kan själv säger d (drogpåverkade mannen. Haha) Nu hittade jag kortet serru.
(Han stoppar i det)
- Ja, det räckte säger b.
- Jamen det var ju perfekt. Det var ju jättebra. Bra.

Senare i bussen efter en minut eller nåt.
-
Du får sätta dig ner i bussen så att du inte trillar i svängarna, säger b.
- Jaja, jag ska. Jag har så mycket saker vettu. Jag har 4 mobiler och pengar och jag ska sätta mig ner snart.

I Lockryd när vi hade stannat där gick busschauffören bak till honom.
- Mår du riktigt bra? frågar b.
- Jaja, jag mår jättebra. Jag skriver bara ner alla saker som jag ska göra idag. Jag ska till tandläkaren kvart i elva så jag måste skriva ner när jag ska dit och allt sånt.
- Men är du säker på att du mår bra?
- Ja, det var bara när du svängde i kurvorna som jag trillade, men jag mår bra vettu. Det finns naturliga förklaringar till allting vettu.
- Ja, det är bra att du mår bra.
- Säg till om det skulle hända några mer problem, men jag ska sköta mig, jag lovar. Det ska jag, säger d då.

I Målsryd stannar busschauffören.
- Vart är jag? säger d och kommer fram till b.
- Du är på väg till Borås, säger han då.
- Nej, jag är ju i Svenljunga?
- Nej, du hoppade på i Hillared och ska till Borås.
- Jag hoppade på i Svenljunga. (han skulle ju till Svenljunga, eller hur? Hahahha)
- Nej, du hoppade på i Hillared, det står till och med på ditt busskort.
- Men jag skulle ju till Svenljunga för att laga min mobil, ser du? Jag har fyra mobiler som jag inte vet vilken pinkod som ska till vilken, och jag ska laga den ena för den är trasig, säger d.
- Men du hoppade på i Hillared, det är jag säker på, säger b(eftersom det bara var två plus mig på bussen.)
- Jag hoppade på i Svenljunga 8.35 (fast bussen hade gått 08.50 i Hillared.)
- Nej, det gjorde du aldrig.
- Men hur kommer jag hem sen då nu när jag är i Borås? frågar d
- Du får ta nästa buss. Den går fem över halv tio ifrån Borås, den här bussen då.
- Okej, men då stannar jag kvar här då. Då kommer den elva till Hillared va?
- Nej, sex över tio.
- Ah, just det! Jag tog fel på en timme där. Ja, det är tredje gången på två dagar det här händer.

Väl framme i Borås så reser han på sig och är på väg ut.
- Ja, jag har tre freestylar som jag måste hålla reda på så det tar lite tid att ta med sig allt.
Busschauffören hörde inte vad han sa, så han frågade mig. Och jag berättade och sen frågade han mig ifall jag visste vem han var, jag sa att han bor i Hillared och att han är drogpåverkad och allt sånt. Att han trillade på en dam i bussen en gång och allt sånt. Sen går han ut...

Då går han till Pressbyrån på Resecentrum och jag går och sätter mig för att vänta på Tullen bussen men kommer på att jag ska gå och köpa en MER till lunchen sen. Då står han där och försöker hitta pengar till AFTONBLADET som han skulle köpa..
- Ja, jag måste ha pengar till bussresdan hem, för jag har 54 kronor kvar på det, och busschauffören sa att det räckte, så jag har lite pengar, men jag måste ha 2 kronor tillgodo. (Inte för att jag fattar varför men..) Så vänta. Här är åtta kronor.
- Här är 7 kronor ja, säger tjejen på Pressbyrån.
- Ja, jag måste ha 2 kronor tillgodo vettu. Men mannen bakom kan gå före. (Jag. Hahahahah xD)
Jag betalar och sånt, sen står han där och babblar. Jag vet inte, för jag tror inte han köpte tidningen i alla fall. Men han lämnade sin mobil där man skulle  betala, som i bussen nästan, där låg den.
Efter en stund så går han ut och går ner för att kolla bussen (mni som vet vet ju att det finns en trappa på Resecentrum och han går ner för att kolla om det kommer någon Svenljungabus eftersom han missade den andra. Hahahhaa, jag såg den åka när han var på Pressbyrån.
- Öh döh! Vet du om det går någon buss till Lockryd? frågar han en helt okänd man.
Han svarar inte.
- Hallå!?
- Va, nej det vet jag inte.
Sen mumlar han och kollar på "tv:n" där tidtabellerna står.
- Ja, Trandaredsbussen går ju till Lockryd och sen till Trandared, då kan jag ta Trandareds bussen dit. (Klart han inte kan! Det är ju en Borås lokaltrafik buss eller så. xD)

Sen går han upp till Pressbyrån igen.
- Jag missade bussen med 3 minuter! Herregud. Det var inte bra.
- Är det här din? frågar tjejen och visar upp en mobil.
- Ja, hur visste du det?
- Du glömde den här innan, förra gången du var här.
- Jaja, oj, tack, säger han och tar den, men fer tillbaka den till tjejen igen.
- Jag måste ringa hem. För de väntar på mig därhemma vettu. (Han skulle ju till Svenljunga? xD) Kan du slå mitt nummer? (och så säger han det. Kommer till och med ihåg det xD) Eller nej, jag kan slå det själv.

Så stod han där och prata, och sen kom min buss. Asså, fatta att han verkligen var påverkad eller? x) Hahaha!

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer