DAGS FÖR ETT NYTT KAPITEL.

För ett år sedan bodde jag i Hillared, tränade gymnastik och hade ett förhållande. Idag bor jag i Borås, tränar ingen gymnastik och har inte heller någon pojkvän. Jag har valt att leva med detta och valen känns helt rätt. På grund av att jag följt mina insikter har det lett mig till att bli mer självständig. Jag känner ingen ånger, inte heller tvivel. Jag känner inte sorg, inte heller oro. Självklart kan jag ibland sätta mig i tidsmaskinen för att resa tillbaka ett år och önska att saker och ting var som de en gång varit. Saknad finns det, absolut, men jag ångrar inget. 
 
Vad jag vill komma fram till är att jag nu gjort ett liknande val. Inget lika allvarligt eller seriöst, men ändå. Att ha bloggat från februari 2008 är stort för mig. Det har varit en del av min vardag, en del av mig. Jag har skrivit om oväsentliga saker som ingen utomjag förstått någonting av. Laddat upp meningslösa bilder som verkade viktiga för tre år sedan. Skrivit tips om fotografering för att verka som de andra fotobloggarna. Försökt höja statistiken genom reklam och kommentarer. Drömt om att bli en riktig fotobloggare som alla ser upp till. Även om jag aldrig blev någon riktig fotobloggare, så spelar det ingen roll. Jag känner att jag har gjort mitt på Blogg.se. Trots min stora passion för skrivandet, så inser jag att det inte är den sortens publik jag vill nå ut till. Jag vill utvecklas som fotograf och nå en bredare målgrupp, därmed med en mer internationell plattform, nämligen Tumblr. Där bloggar jag inte. Där visar jag istället upp mina bilder. Så där kort och gott. Jag är en ganska komplicerad person, och det är nog därför jag inte velat lämna bloggen innan, trots att jag inte längre känner ett sug. Jag håller på traditionerna, skriver gärna alldeles för mycket (som nu), och vill gärna berätta allt in i minsta detalj. Men nu är jag redo för något nytt. Äntligen har jag vågat släppa taget. 
 
Jag hoppas istället att vi ses på Tumblr. Där kommer jag uppdatera med bilder, gamla som nya. Jag vill prova på något nytt, utvecklas som person och fotograf. Jag hoppas och tror att detta är ett steg i rätt riktning. Allt är så mycket lättare, och det är mer som en portfolio med en hel bunt olika karameller att suga på. Hoppas ni gillar det lika mycket som jag! Vem vet, vi kanske hörs här snart igen. Jag har en tendens att vara lite klurig...
 
JKIVINEN.TUMBLR.COM
 
XOXO 
Sara Björk

Åhhh! :/ Har inte tumblr, men finns du på instagram? kommer sakna dig!

Svar: Du kan fortfarande kolla på min tumblr, bara att kika in på jkivinen.tumblr.com. Men ja, det har jag, heter "jenniferkivinen". Så söt du är! Kommer sakna dina härliga kommentarer :) Kram!
Jennifer Kivinen

2012-07-30 | 09:19:04
http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer