En toppendag på praon!

Ja, denna dagen har varit superkul verkligen! Att få göra det man verkligen vill göra under en hel dag - det är fantastiskt!

Den började med att jag och Mikaela åkte in vid tio i åtta. När vi kom till Knallelands visste vi på ett ungefär vart det låg, - vid ICA Kvantum, men vart!? Vi hittade det till slut. Det var då jag började få en klump i magen om hur det skulle gå och vad vi skulle få göra. När vi väl kom upp, så var det som våran studie vägledare, Pia hade sagt; det var som ett kontor. Det satt några elever i några svarta skinnfotöljer och sen var et lite lärare i ett fikarum. Vi bara stod där helt förvirrade och visste att rektorns kontor var direkt åt vänster, men där var han inte så vi stod och väntade i säkert tio minuter på att han skulle komma. När han väl gjorde det så fick vi komma in på hans kontor, prata med honom och vad vi ville gå på för inriktningar för dagen. Jag ville gå media och Mikaela arkitekt, men eftersom det inte var några som hade det för dagen fick hon gå med mig på media, och hon insåg att hon hellre ville gå med mig på det veckan ut, vilket ändå var skönt för mig!

Vi gick med en lärare, Annacarin på en lektion. Ett riktigt härligt gäng detdär! Vi beskrev frihet och vad det var. De ska göra någon slags expo sak (vet inte vad) och d'är ska de visa upp en bild med just "frihet". Haha, någon visade fyra bilder med en tjej och en bil. Men de var matta och ganska trista egentligen. Men han tyckte körkort var frihet. Men kanske lite dåligt beskrivet... Efter lunchen fick vi andra göra samma sak. Vi fick gå ut, vart vi ville och fota frihet. Jag och Mikaela fick väl välja lite mer fritt, men vi försökte oss på det temat också. (Bilderna visade jag ju i inlägget nedanför då jag hade redigerat dem på skolan) Jag blev faktiskt väldigt nöjd, och Mikaela blev nog det med. Det var ju faktiskt bådas förtjänst att bilderna blev som de blev - jag bakom kameran och Mikaela framför. Vi fick en NIKON D70 att gå ut med. Men det var ett helt vanligt 18-55 mm objektiv, men jag förstår väl att de inte kan köpa in flera hundra olika objektiv. Men det fanns en del andra med, såklart såg jag allt.

Men jag hoppas på en lika underbar dag imorgon. Isåfall var det ett toppenställe som man kanske kan börja på sedan till gymnasiet, för jag såg att det fanns en journalistik linje också. Wihuu!

Puss!

bgs carro ;)

Så skolan verkade okej? :look Räkna med att bli förhörd på träningen, för jag ska börja där i höst. haha :P

2009-04-21 | 18:04:30
Anonym

har både du och mikaela såna tröjor?:P vilken storlek har du på din?

2009-04-21 | 20:04:29
Jennifer Kivinen

Svar på Anonym: Nej, det var min hon hade, fast hon har en svart. Och på min är det XS. Haha, vadå då?

2009-04-22 | 09:12:17
http://jenniferkivinen.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer