NÅGOT JAG INTE BORDE GJORT

"Det där är privat. Det är inte ditt område. Du kommer bara ångra dig". Det var vad min hjärna sa, men mina händer gjorde annorlunda. Skrev in det där och sedan visades allt. Allt som inte har med mig att göra och hela tiden satt jag och darrade, svettades och min kropp försvann. Just nu bultar mitt hjärta så hårt att jag känner det, vilket jag aldrig annars brukar göra. Jag har svårt för att veta vad jag vill. Ena sekunden vill jag ut i det fria, och glömma allting. Andra sekunden blir jag så fruktansvärt avundsjuk på något som faktiskt inte är mitt längre. Kanske mer svartsjuk? Men varför? Det var jag som klippte den svaga linan itu, för att jag trodde allt skulle bli bättre. Och det är helt okej, faktiskt, så varför sitter jag här och skakar? Jag är tom, men samtidigt så full av känslor. Rädslan av att förlora någon, och veta att man inte kommer träffas igen skrämmer mig, men samtidigt gör den mig lugn. "Det är lugnt, du behöver aldrig mer se hans vackra leende, eller pilla i hans underbart bruna hår. Du behöver aldrig mer njuta av att han långsamt kommer närmre och närmre för varje andetag, eller ligga på hans bröst och höra hans hjärta bulta, för mig. Du behöver heller aldrig gråta över att han sårat din familj eller dina vänner. För nu är det borta. Ta det lugnt, Jennifer. Allt är mycket bättre nu". Men är det så?

Känslorna är blandade och det är så svårt att tyda dem. Men jag tror ändå att mitt val var rätt. Jag gjorde vad som kändes rätt då, men samtidigt kan jag inte undgå att lägga mig i så jäkla mycket som inte är mitt. Nyfikenheten tar över och jag vet nu saker jag inte bör veta. Saker jag inte bör se. Saker jag faktiskt inte vill veta. Eller vill jag det? I efterhand ångrar jag det, men jag kan samtidigt inte förstå. Redan? Två år släpptes ut som aska ut i en storm. Allt försvann. Både för honom och för mig. Är jag redo att gå vidare? Jag tror jag måste, nu när jag vet att han gjort det före mig. Jag ska aldrig mer göra det, för jag är redo att släppa taget. Det är vad jag måste. Det är vad jag vill.
Yvonne

Svårt att läsa,så trist, ni hade så mycket kärlek till varandra och var så tajta.Ni var så vackert par.

Har svårt att förstå eller tro varför han sårat dina vänner o din familj,så ledsamt!

2012-03-12 | 18:06:25

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer