ETT LITET PEPTALK TILL ER

Jag har inte haft världens bästa självförtroende genom åren. Nej, det har varit ganska långt nere och jag känner även idag att det kan brista ibland. Men det har ändå hänt någonting det senaste året. Sedan jag fick det bekräftat för mig att jag ofta var ganska negativ, så har jag börjat fundera. Att jag hade dåligt självförtroende var inte det som gjorde att jag var så nere, men det låg någonting i det. Är man väldigt pessimistisk så är man nog ganska svag, faktiskt. Man ser inte saker och ting från den positiva sidan, och det är just där det brister. Allt hänger på att man ska se det lite mer optimistiskt. Tänk för dig själv. "Vad är jag bra på?" - Och inte tvärtom! Det är det som är hemligheten, och det var den jag listade ut.
Mycket var på grund av Dennis. All negativitet. Inget annat betydde något, och allt var så tråkigt utan honom. När vi skulle lämna varandra efter en helg var självklart båda väldigt ledsna. Men så kom hans uppmuntrande mening, alltid: "Men vi ses ju snart igen". Det får en inte längre att tappa hoppet, utan istället se det lilla ljuset där framme. Och jag vet ju själv att de där två veckorna faktiskt går ganska fort, även om allt känns meningslöst just då. Det kan också vara någonting som gör att man blir gladare: längta efter någonting. Kanske kommer något bra hända snart?
Efter många "peptalks" med mina föräldrar så inser jag att de har rätt. Att vara glad för det man har, istället för att se vad andra har och inte en själv, det är viktigt! Jag såg, till exempel, idag en riktigt snygg tjej. Otroligt långt, silkeslent, vackert hår med världens modellansikte. Det är väl inte konstigt att ens självförtroende sjunker då!? Men då kom jag och tänka på detta som jag har skrivit nu (och det är bara spekulationer, haha!): "Vad har jag, som inte hon har?". Trots att jag inte vet någonting om henne, så kan jag fortfarande spekulera.
Jag tänkte ta upp fyra saker som jag faktiskt har, och är bra på. Att påminna sig själv om dessa saker, varje dag, är inte tokigt alls! Styrk dig själv med dessa punkter, och inse att du, just du, har kvalifikationer som kanske ingen annan har. Du är speciell!
Mina fyra:
♥ Jag har en underbar familj, en otrolig pojkvän och många vänner som bryr sig!
♥ Jag är duktig på att fotografera!
♥ Jag är omtänksam och tänker på andra människor!
♥ Jag gör mitt bästa i skolan, och engagerar mig väldigt mycket!

Även om ingen annan skulle tycka att jag var duktig på att fotografera, så tycker jag det själv. Jag är stolt över vad jag åstadkommit, och att jämföra sig med någon proffsfotograf finns inte på kartan! Jag har mina förutsättningar och gör vad jag kan. I framtiden vill jag bli fotograf och visas över hela världen, och även om mina kunskaper ökat, så ska jag fortfarande inte jämföra mig med någon annan! Det är jag som räknas, ingen annan.
Anledningen till att jag skriver det här är för att det finns så många människor som har dåligt självförtroende, eller ser saker väldigt negativt. Jag är glad att jag har fått så mycket stöd av mina föräldrar, och för att jag fick förklarat för mig att jag såg saker väldigt negativt, och att det i sin tur tryckte ner andra. - Och det vill man ju inte! Jag vill bevisa för er att det här faktiskt hjälper. Vafan, bry er inte om hur mycket pengar och fina kläder andra har! Eller om de då har otroligt hår. Vad hjälper det dig egentligen? Inse att du är bra som du är, och du har kommit fruktansvärt långt!
Sara

Bra skrivet =)

2012-01-05 | 09:31:36
http://saaraaaa.blogg.se/
ida

MEEEEEER KRETA BILDER!!

2012-01-09 | 22:00:34

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer