HOW TO

NIKON D90 + 50 mm f/1.8
Det var en tjej som frågade hur jag hade redigerat ögonen på Frida, och sanningen är att det inte krävdes mycket alls! Hennes ögon är redan otroligt fina, och speciellt till bakgrunden när den var såpass mörk. Jag har använt PS CS5 och tagit lassot och markerat öga för öga och lagt på skärpa (Filter -> sharpen -> unsharp mask och sedan dragit upp amount och radius (prova er fram!)). Sedan lagt till lite ljus med hjälp av verktyget Dodge Tool. Så jag har inte ändrat färg eller liknande, det gäller bara att fokusera på ögonen under fotograferingen. Då blir det som bäst!
Anna

Tack!!

2012-02-19 | 17:26:41

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer