BEFORE VS AFTER



NIKON D90 + SIGMA 18-200 f/3.5-6.3
Här är då före och efter redigering. Jag har nog aldrig visat det för er innan, men nu ser ni i alla fall skillnaden. Jag har då lagt på mer konstrast, ljus, mixat lite i curves och levels, och även fixat horisonten lite (jag ville ha en lutning i bilden). Har även lagt på lite mer färg på vattnet och himlen. Jag kan inte säga att  det är manipulation eftersom visst märker man detaljerna så mycket mer på undre bilden? Egentligen var havet så blått, och jag tycker då att man ska få kunna göra en verklighetsbild utav det hela. Jag tycker i alla fall att vattnet är en fin övergång till den grå/bruna sanden. Eller hur?


Ja, nu har det varit väldigt dött här i lite mer än en vecka. Har verkligen inte kännt för att blogga, och det har liksom inte lockat mig. Eftersom jag nu bytt linje, så är det lite att ta igen och även mycket nytt, så jag har ägnat mig åt träning och skolan för det mesta. Hoppas att ni mår bra! Det gör då inte jag. Har åkt på någon slags konstig ont i halsen sjukdom och är även lite förkyld, och som lite grädde på moset har jag nog även fått nackspärr. Så jag ska återgå till läxorna, så hörs vi väl snart!
Puss

Daniel Wahlgren - Hobbyfotograf

Horisonteeeeeen! XD

2010-09-22 | 12:42:52
http://dwahlgren.blogg.se/
johanna

Hej!

Jag undrar om du kan ge mig ett tips på en bra systemkamera som går att ta fina kort med både inomhus och utomhus och är lätt att använda och lära sig för en som jag som aldrig andvänt en systemkamera i hela mitt liv =), tack för en bra blogg med fina bilder.

2010-09-22 | 14:13:46
CJ

Fint!

2010-09-23 | 14:18:19
http://cjsfoto.blogg.se/
Matilda [myphoto.blogg.se]

Jag gillar bilden som du har redigerat! Det blev jättefint med den blå färgen som framhävdes, och en mörkare himmel! Det enda jag kan komma på är att horisonten är lite för sned, men det kanske också var tanken! :-)

2010-10-01 | 15:21:21
http://myphoto.blogg.se/
Hannah

Shit vilken fin bild! Älskar den!

Wow!

2010-10-04 | 16:34:53
http://hlphotography.webblogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer