JANUARI-MARS

Eftersom det är slutet på december tänkte jag nu göra en årsresumé. Men eftersom året är långt och jag memorerar allt i form av foton, så kan det bli lite långt.. Tänkte då göra det tre månader i taget. Vad säger ni, det kan väl vara en bra idé?

JANUARI:

Jag var på bio med Felicia, Avatar och hade en myskväll!






Tog lite bilder, och även om resten av månaden var ganska livlös, så hade jag mycket inspiration och fantasi.


I slutet av januari köpte jag mig även ett väldigt efterlängtat objektiv. Detta var andra i samlingen, och jag kommer ihåg att jag var så fascinerad av dess stora linsdiameter. Var även väldigt glad över att kunna byta när inte mitt 50 mm räckte till.
En av de första bilderna jag tog med objektivet är denna:



FEBRUARI:

Var även här lite fantasifull och lekte med den inbyggda blixten som jag vanligtvis hatar, men det blev ändå ett lite annorlunda resultat.


Var på pimp's n' hoe's fest, grymt!


Var även här lite fantasifull och experimenterade lite. Dock hade jag nog liiite för stor stämpel, haha!!


13 februari var jag på bio med min fina vän Kim som även bjöd mig på finfin middag innan, plus hur mycket mjukglass man ville. Det var en himla bra dag! Och som på bilden ovan, så var det "Snabba Cash" som gällde.


Alla hjärtans dag kom och vi gjorde halloncheesecakepaj. Grymt gott!


Fotade även söta Becka som kom hem till mig för en liten fotografering. Provade många olika kläder, ljus och vinklar, och det blev toppen!



Hade myskväll hemma med en av världens mysigaste tjejer; Nathalie med massa godis och bra filmer!


Fotade för första gången i RAW och kände resultatet direkt. Detta är även en bild jag är himla nöjd med!


Åkte även till Skåne för första gången i mitt liv med tåg, själv, även det för första gången. Haha snacka om att jag var rädd. Sen ska jag även erkänna att jag var rädd för att få träffa Dennis igen. Två och en halv månad efteråt, och ja, gud, haha nästan värre än första gången! Men det blev en av de bästa helgerna, faktiskt, den jag tänker tillbaka på mest. Däremot är inte bilden någonting jag tänker tillbaka på direkt, men ja... Hahah den duger!


Julia kom över på även hon en myskväll. Mysmyssss!


MARS:

Även om jag inte gillar wok så himla mycket tycker jag ändå om färgerna. Riktig färgbomb i början av mars!!


Och med mitt nya superobjektiv kunde jag ju även visa mitt rum med hjälp av den finfina vidvinkeln!


Vi köpte tulpaner och jag längtade bara efter att våren skulle komma mer!


Så därför tog jag på mig fina sommarklänningen i hopp om lite mer vårkänslor samtidigt som jag skuttade runt i mammas och pappas säng.



Våffeldagen kom, och pappa fixade frasiga och fina våfflor till oss!


Volleybollnatta som kära Mogaskolan anordnade. Saknar den! Men nästa år, då jäklar ska jag vara med! Jag var där med fina Julia, och jag hade även fått i uppdrag av Borås Tidning att fota lite för att de själva inte kunde medverka. Vilken ära, tack vare min idrottslärare, tack Martin! Så det publicerades den söndagen, med mitt namn vid bilderna och allt. Stolt tjej!


Snyggsnygga tjejer taggade för volleyboll!!


Var glad, men också väldigt förvirrad och ja, deprimerad i säkert två veckors tid. Skrev så här:

Ännu en dag som igår. Jag vet vad allt beror på, men jag orkar inte förklara. Känns till och med lite för personligt för bloggen, för er. Men kanske någon gång. Om jag vågar. Kan knappt sova på kvällarna och vaknar med ett hemskt humör. Klart att när jag har ätit och så att allt bli bättre, men sen när jag går den där eviga vägen till bussen, i detta väder, så blir det sämre igen. När jag kommer fram till bushållsplatsen känns allt dock lättare, mina fina vänner. Bussresan förgyller jag med New Moon. Det lindrar en aning, men ibland går inte ens den. Det går ju inte blunda för verkligheten. Men så kommer jag till ett stycke jag tycker stämmer in mer än bra med vad jag känner:
"And yet, I found I could survive. I was alert, I felt the pain - the aching loss that radiated out from my chest, sending wracking waves of hurt through my limbs and head - but it was manageable.. I could live through it. It didn't feel like the pain had weakened over time, rather than I'd grown strong enough to bear it." Ja, just precis något sånt. Det går att leva sig igenom det, men svårt är det. Hårt. Men det ska fixa sig. I can live through it. Hoppas jag.


Mamma drog fram fina gamla symaskinen!


Framkallade lite fina bilder!

Ja, det var dessa månader. April-juni kommer ännu en drös med bilder, men det får ni vänta med!
See you soon!

ANGELICA [foto&basket]

wow! Du tar verkligen jättefina bilder! :D

2010-12-26 | 17:26:34
http://steeler.blogg.se/
linnea

saknar min och amandas grymma pim n' hoe kväll.... den kommer alltid ligga varmt om mitt hjärta :) kul att du tyckte om den! puss

2010-12-28 | 16:49:22
Madeleine

shiit, älskar alla dina bilder, så himlans fina ! ;o

2010-12-28 | 20:49:05
http://madeleineax.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer