Konfirmationsläger 21-23 augusti

Hej alla!

Nu är man tillbaka efter en underbar men tröttsam helg. Vi åkte ju som sagt i fredags eftermiddag och åkte då buss till Marstrand. Lite regnigt och tråkigt, men det blev verkligen superfint till kvällen då vi gick upp till fästningen för att leka/tävla och även grilla korv. Vi tjejer, Sabiha, Sofia, Mikaela, Ninni och Sofie hade riktigt roligt när vi kom på så många olika "korv"-reklamer som helst. Haha, så sköna! (Ojdååååå, misstolkning på topp, hehe....) Ja, men vi gick runt där och hade det superkul i alla fall. Gick tillbaka till vandrarhemmet vid namn "Båtellet", haha så fult!

På morgonen var vi tvugna till att gå upp vid åtta, packa i ordning allt, äta frukost, duscha, sedan gå till hamnen igen för att gå på J80 båtarna. Ungefär 4 m långa tävlingsbåtar då som vi skulle få åka med hela dagen. Uppdelade i fyra olika båtar, fem i varje. Som tur var så hade jag turen att vara med Sabiha, så lite kul var det ju i alla fall. Vår "seglare" tyckte tyfligen om mig verkade det som, så jag fick styra den mesta tiden tillbaka. Efter det fick vi vänta ungefär två timmar innan vi fick hoppa på ELIDA, den båten vi skulle seglat med från första början egentligen. De sa att det var Scandinaviens största segelbåt och med sina fyrtiofem meter höga mastar och fyrtio meter lång, så var den ganska stor! Jag mådde dock vääääldigt illa den första timmen, men när jag fick på mig en otroligt stor men väldigt mysig overall plus en postafen, så blev allting mycket bättre! Sedan satte även Sabiha på sig en snygg overall, och sedan skapades trenden. I alla fall halva gruppen hade fått på sig såna sen. Haha, väldigt roligt faktiskt. Och idag har det mest varit slappt men ändå härligt.

Så kortfattat (som texten över verkligen inte är) så har allting varit toppen, men jag har längtat hem efter torra strumpor/skor och lite andra fräscha kläder. Till och med mitt stökiga och dammiga rum uppskattas just nu. Och jag känner att det fortfarande gungar i mitt huvud efter all segling. Men det har verkligen varit en otroligt härlig upplevelse. Så tack alla!






























F E L I C I A' S [ fotoblogg ]

svar. okejokej ;)



Det ser ut som du har haft det roligt! ;) KRAM!

Anonym

jätte kul var det och jätte fina bilder du:)

2009-08-23 | 22:18:00
F E L I C I A' S [ fotoblogg ]

svar: hihi,yes =) vad gör dudå? :D

Sofia

haha är det eva-britts hand eller? x)

2009-08-24 | 21:08:17
http://sabihaochsofia.blogg.se/
ANNA PEDERSEN

sv: naah, tacktacktack! :D

2009-08-24 | 21:22:11
http://naannah.blogg.se/
[SOFIA - FOTO & DESIGN]

Härliga bilder :D

2009-08-29 | 08:42:07
http://sofiawahlby.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer