LISEBERG för det mesta.

Tjohejsan! ( Har kommit på att jag ska börja med stor bokstav i början av en mening, det är ju så det ska vara ^^)

Var på liseberg i lördags med Charlie, Tony, Felicia, Ante, Malin, Mikaela & Alex. Det var sjukt kul!
Visst, jag försökte intala mig själv på fredagskvällen att jag inte hade ont i magen. Jag spydde ju i skolan på fredagen och jag mådde mycket bättre sen. Men jag kände ju lite på lördagsmorgonen, men jag tog Panodil och ja, allt blev bättre. En stund iallafall ;)
Vi åkte nästan alla attraktioner och i Höjd skräcken trodde jag att jag skulle dö! Jag har åkt Fritt fall på Gröna Lund och den är ju 80 meter! Så den är ju lite högre. Men jag klarade mig.
Hotell Gasten var förvånandsvärt tråkig. Iförsig var det nästan tre år sen, eller kanske två (?) som jag gick den första gången. Jag har inte gått den sen dess. Det var nog bara för att min morbror jobbade där innan. (a) Felicia däremot var himlans rädd och höll hårt i mina axlar så jag nästan dog! Jag skrev verkligen "FELICIA FÖRHELVETE, SLÄPP MINA AXLAAAAAAR!" men hon lyssnade inte. Hon blundade, skrek och höll hårt som tusan. Men jag överlevde det med några röda märken på axlarna sen. :)

När vi skulle till terminalen sen  efter Liseberg tog vi fel spårvagn, så vi hamnade typ "in the middle of nowhere", iallafall för mig, för jag vet väl kanske inte allt om Göteborg precis. Så vi fick springa tillbaka. Malin visste ju vart vi var. Men jag hade så ont i magen, så jag fick panik om vi inte skulle hinna, för jag visste ju inte hur långt ifrån terminalen vi var. Klockan var 20 över och bussen gick 35. Men det gick bra ändå. Vi hann. Men problemet var att busskortet inte gällde och jag hade 4 kontanter kvar. Jag&Mikaela, som inte hade pengar eller fritidskort fick låna pengar av Alex. Men det behövdes inte sen ändå, för dedär maskinerna fungerade inte. Så även om vi hade kontanter behövde vi inte betala. SNACKA OM TUR!

Haha! Sen skulle ni vart med på spårvagnen.
- en as läskig (säkert drogpåverkad) kille frågade spårvagnschauffören:
- vad är det här?
- en spårvagn?
- FAAN!
sen satte han sig framför mig och Mikaela.
så tittade han bakåt och sa lite fjolligt:
-HALLÅ, jag ska till..... (kommer inte ihåg) vet du vart det liggeeer?
hallå, vet du eller? hallå?
-nej, tyvärr, jag bor inte i Göteborg, sa jag lugnt för att inte hetsa upp mig och typ börja gapflabba.
sen trodde jag han skulle ta tag i mig eller något för han tog fram armen och visade den för oss. trodde hans ena finger var borta eller nåt.
och han sa :
-kolla här, kolla här.
men jag fattade verkligen inte vad han snackade om.
sen kollade han bakåt och sa till mig&Mikaela:
- hallå! jag är gaay!
sen gick han till Malin och Felicia och pekade på Malins lår (trodde vi, men han pekade nog på hennes väska)
- vaaad är dethäär?
Malin&Felicia började gapflabba och jag tänkte "inte nu, han kommer slå ihjäl er!" men det gjorde han inte, utan sa även till de:
-jag är faktiskt gay!
sen gick han och satte sig igen.
när vi kom på att det var fel spårvagn och hoppade av sa Mikaela och någon mer typ:
-fan vad läskig han var!
-as konstig!
så hörde Charlie bakom oss:
-JÄVLA FITTOOR!
han vad ju trevlig ;)
Men allt löste sig, och när man kom hem var man ganska trött!

Nu måste jag hjälpa mamma&pappa med att städa. Min kusin, min moster Camilla och hennes sambo, Thomas kommer idag klockan åtta och jag måste verkligen hjälpa till. Men det ska bli väldigt roligt att få se min lilla kusin, Eira. :)

PUSSHEJ!
/jennifer

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer