Vad JAG behöver är... kameralära?

Hej igen!

Det blev inget Roller Coaster för mig riktigt än. Jag redigerade lite på min blogg eller vad man säger, och sedan blev det att jag kollade runt lite överallt. Man tänker att man har gjort en bra och fin design, tagit fina bilder och gjort allt man kunnat. Endel säger att man tar fina bilder och sånt. Men när man ser alla andras, då känner man sig verkligen underlägsen. Iallafall jag gör det. Så otroligt! Jag vill kunna fota lika bra som dem. Ha lika bra kameror som dem. Kunna redigera så bra som dem. Överhuvudtaget FÖRSTÅ hur man ska göra och ja, tillexempel alla inställningarna på ens kamera. Men egentligen är det ju bara till att läsa! Men ändå! Det är inte alltid så lätt att förstå allting heller. Jag tror aldrig att jag kommer bli en "kändis" innom foto. Det är min dröm! Att kunna fota och veta hur och vad jag ska göra när man ska ta kort på någonting. Eller att kunna redigera och ta bort grejer gällande Photoshop. Det är det jag vill! Jag tycker det är så coolt, och hur mycket man än försöker räcker det inte till. Jag vet inte vad jag ska göra och om jag inte får hjälp genom människor/internet kommer jag nog aldrig lära mig. För jag är ingen som bara sätter mig vid datorn och försöker lära mig. Nej, det finns alldeles för många inställningar och grejer för att min lilla hjärna ska kunna reagera och förstå allting som finns.

Sen känns det som att jag kommer hamna på ICA när jag har slutat gymnastiet. Om jag ens kommer in på någon gymnasielinje jag vill gå på. Men vi får väl se.... Och det är faktiskt inte tid för sånt än..



Vatusan är det? xD Okej, lite coolt kanske, men fult ändå xD


Såhär fint blire när man får damp på photoshop ^^


Detta är min kamera. Blev så otroligt glad när jag såg den. Billig, fin, bra! Den är bra, men den känns så otroligt tråkig justnu. Ska läsa i boken ikväll och se om det finns några roliga inställningar m.m. Och deppa lite över NIKON D80 som jag vill ha.



Detta är den jag vill ha. NIKON D80.


H I S T O R I A N :
Får nog vänta lite med en systemkamera eftersom jag måste lära mig allt på min kompakta först. Först hade jag en "vanlig"  kamera. (vanlig är väl lite uttryckslöst men det var en kompakt, smidig och liten kamera.) Eller det var ju mammas&pappas, men jag hade den dag in och dag ut. Eftersom det var NETONNET's egna märke slets den ut ganska fort. Eller vi hade ju den några år. Men den var nog inte van vid att användas såppas mycket som den egentligen gjorde ^^ Så en dag stod det "ERROR" på hela displayen... På den var det inte så mycket inställningar.  Den jag har nu  är en "OLYMPUS SP550 UZ". Långzooms kamera. 18 x optisk zoom. Aningen större än den förra och det är många som tror det är en systemkamera eftersom att linsen är större (tror man säger så iallafall ^^) och då blir hela kameran större. Det är 1 cm närgräns och otroligt lätt kamera att förstå. Den har fått väldigt bra kritik och ja. En bra kamera att börja med helt enkelt. Men min dröm är att någon gång i tiden få bli en otroligt bra naturfotograf med otroligt mycket egenskaper. Men det är så mycket inställningar, finesser och grejer som man behöver lära sig.

Nu ska jag nog gå upp och spela tvärflöjt eller gå ut och hoppa studsmatta. :)

Inte för att jag tror någon läser det ovanstående, men jag var tvungen att skriva av mig!

Hej, puss, ses!
/Jennifer

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer