STOCKHOLM vs GOTLAND!

Hej allihopa!

Jag vet att jag har varit borta i två veckor nu utan internet. Jag har varit otolig över hur jag ska kunna skriva allting och för att komma ihåg har jag skrivit upp allting i word. Så det blir bara till att klistra in här nu. Smart va? ^^

Fredagen började med att vi gick upp ganska tidigt. Eller ja, tidigt nog att komma iväg i alla fall på förmiddagen. Vi packade klart och bilen blev proppfull med grejer. Det såg ganska roligt ut eftersom bilen sjönk ganska mycket faktiskt. ^^

Mikaela kom förbi en sväng innan vi åkte också. Det var trevligt att få träffa henne. Men anledningen till att hon egentligen kom var för att hämta min webcam. Hon ville låna den och eftersom hon älskar att göra grimaser och flumma med sig själv, passade den väldigt bra ;)

Vi åkte vid ungefär två. Bilresan gick ganska fort. Inte för att pappa körde fortare än vanligt, utan bara ovanligt fort. Vi kom väl fram vid halv sju eftersom vi tog några stop på vägen. Tillexempel McDonald's.

När vi väl kom fram gick vi nästan direkt för att handla mat. Men vi handlade inte så mycket eftersom vi skulle åka till Gotland på söndagen. Gick och la oss ganska tidigt också. Anledningen till det var ju för att vi skulle upp vid åtta för att fixa oss och sedan åka in till stan. Hötorget eller Stureplan eller vilket det nu blir. ;)


Lördag:

Vi åkte in vid halv elva eller något fast vi egentligen hade förväntat oss att vara klara vid halv tio. Camilla skulle göra några ärenden och vi hängde på. Kollade lite i affärer och sånt, men jag hittade ingenting.

Efter det mötte vi min morbror Keene och Per. Vi skulle ju kolla och gå på Prideparaden. Det var sjukt häftigt. Åttiotusen människor tror jag gick paraden. Vi var åtta av dem; Camilla, pappa, mamma, Rasmus,Thomas, Inga-Mai (undra om hon stavar så xD Det är i alla fall min mosters&min morbrors mamma.) och min söta lilla kusin Eira. Tog närmare 400 kort på bara människor. Visst, vissa var ganska normalt klädda, men vissa var så otroligt utsmyckade och utklädda. Eller så kanske de går så normalt sätt? Nåja. Man fick både glass, MER och flaggor ^^

När vi hade varit där gick vi och åt lunch på "Kungshallen." Verkligen supergott! Fanns mycket att välja på. Men det fick bli friterad kyckling med ris och sötsur sås. Really delicious! Efter maten gick vi lite till i affärer.  Camilla, Thomas & Eira gick själva och familjen Kivinen gick och checkade läget i "Gallerian". Hittade ett par fina jeans. Men jag köpte dem aldrig. Tänkte att Borås är bättre. Och det är det ju. Tycker ju jag iallafall. (a) La oss ganska tidigt den kvällen också. På söndagen skulle vi gå upp vid åtta igen eftersom färjan gick vid klockan tolv.


Söndag:

Åkte till färjan och jag ÅNGRADE så mycket att jag struntade i att ta med mitt headset och någon bok. xD Färjan tog tre timmar och det gick ganska drygt. Åt hamburgare och pommes frites för andra gången denna veckan  ;) Gjorde nästan ingenting mer än att sitta där i stolen...

När vi kom fram till Visby åkte vi en till färja över till Fårö. Det var där vi bodde. Eftersom Camilla&Thomas har en stuga där hade vi våra stugor ganska nära varandra. Vi hyrde av Thomas gamla frus föräldrar. Så det var ju på samma gård. J

Vi fick inte våran stuga samma dag vi kom, alltså på söndagen. Det var bara för att en annan familj hade den och mamma hade bokat den en dag försent eller nåt. Jag&Rasmus sov på Camilla&Thomas loft mendas mamma&pappa sov i ägarna till stugornas "husbil" den natten det gällde.


Måndag:

På morgonen vid sju blev vi "beställt" väckta av min moster och Thomas. De skulle gå ut och gå sin rutinliga morgonpromenad. Jag&Rasmus hängde på och vi var väl ute någon timme. På morgonen var det underbart väder. Man trodde att det skulle bli en stranddag med bad vid en fin strand och en varm sol. Men icke sa Nicke! Det molnade på och det kom även lite regn. Eller ja, framåt fem ösade det verkligen ner! Vid den tiden hade vi redan varit och kollat på Raukar. Det är stora stenar i vattnet och det är otroligt häftigt! Vi köpte jättegod fika och hemskt gott te också! - Smultron&vanilj. Sen åkte vi hem och fikade såklart. ;)


Tisdag:

Vi åkte in till Visby för att checka läget. Innan visiten åkte vi till "Blå lagunen" för att kolla det blåa vattnet Thomas hade pratat om. Han hade rätt! Underbart vatten. På vissa kort jag tog såg det ut som utomlands. Iförsig har jag inte varit utomlands men jag kan tänka mig det, plus att mamma&pappa var till och med imponerade.

Det man inte var lika imponerad på var affärerna i Visby. Inget Gina Tricot, inget DIVIDED på H&M eller något JC. Visst, jag handlar inte så mycket där, men jeans är inte helt pjåkigt på JC. (:

Efter att vi hade varit där en stund träffade vi Camilla&Thomas som hade åkt in lite tidigare. De berättade att det fanns "innerstan". Där skulle det vara mer affärer. Vi gick dit efter att ha ätit MAX. Hamburgare för tredje gången dendär veckan. Eller ja, tredje gången på 5 dagar i alla fall. Men vi köpte sallad istället för pommes, så lite nyttig kände man sig. ;)

Vi gick in till dendär innerstan. Det fanns en ganska bra outlet butik och därinne provade jag ett par Nudie jeans. Men jag orkade inte köpa dem. Lite bara för att det nästan var ett litet hål under knäet, plus att om jag är lite tveksam kommer jag bara ångra mig sen ^^ Men vi gick tunt lite överallt där. Det fanns JC, men gick aldrig in där. ;) Men det var trevligt med god glass och fina fotografier. Köpte även ett te där. I en affär som heter "Kränku". Haha! - Apelsin&vanilj, roobios te. Gott det med :D


Onsdag:

Idag  var vi i Lummelunda grottan. Den var jättecool men det var bara åtta grader därinne. :O det var en guidning på trettio minuter. Efter det gick vi runt lite där och sedan åkte vi till "Krusmyntagården". Det var en butik med massor utav olika kryddor, teer och andra bra saker. Jag köpte ett lakritste och ett äpple&yoghurt te. Riktigt goda må jag säga!

Vi åkte hem sen. Gick en strandpromenad med Eira och Camilla eftersom Thomas var lite trött. Jättemysigt! Efter det grillade vi hos moster och dem. J


Torsdag:

Hade verkligen sjukt tråkigt på förmiddagen och en bit in på eftermiddagen. Kollade lite på film och låg i sängen tills Camilla&Thomas kom och frågade oss ifall vi ville följa med till Fårös marknad. Även om det kanske inte var någon dundersuccé följde vi med. Efter det fixade vi oss en aning och gick till "Carlsson's" för att äta. Det var mysigt och god mat. För ovanlighetens skull tog jag laxfilé och en sallad. Kände mig hemskt nyttig efter det ^^ Det var en trevlig men långsam dag ;)


Fredag:

Denna dag var det äntligen en dag man kunde utnyttja på stranden. Vi var vid stranden Norstsaura eller hur det nu stavas. Visst, det var inte toppen väder men det var så att man fick lite färg på i alla fall benen. Det blåste en aning, men det gjorde ingenting eftersom sedan när vi var vid Fårös fyr fick jag en del ganska coola bilder. Det var i alla fall de största och högsta vågorna jag någonsin sett! 


Lördag:

Idag var dagen vi skulle åka hem. Visst, det kändes tråkigt att få lämna denna vackra ön med raukar, grottor och alla får. Hrrrrrm lamm ;) Men det var skönt på ett sätt; SMÖÖÖÖÖÖGEN VÄNTAR! :D


Efter att vi hade packat, städat och sagt hejdå till alla åkte vi in till Visby för att kolla runt lite. Vi gick strandpromenaden till botaniska trädgården. Vackra blommor men väldigt underliga träd och andra växter, men det var fint. J


Sen gick vi och tog en glass på Sveriges största glassbar ;)  Tog en vanlig mjukglass med typ vanligt strössel ;) För mycket att välja på, så det blev en sån ^^ Sen gick vi till bilen för att åka till färjan tillbaka till fastlandet. Båten gick nämligen vid fem.


Båtresan gick bra, och vi kom väl hem vid elva eller nåt. Väldigt skönt att sova i sin egen säng igen. ^^


Det var en hemskt trevlig och rolig resa! :D Men mest uppskattade jag nog fotograferingen. ;) Pappa tjatade hela tiden; "nu kan du fota Jennifer. Ska du inte ta och ta kort på detta? Nu passar det ju att ta fram kameran. Här ska i alla fall jag fota. Titta, vad fint! Här kan du fota, Jennifer!" Jag svarade hela tiden samma sak; "Jaaa, visst, men kan inte du fota själv pappa?" Eller någonting sånt. Hahaha, man ska väl komma på egna idéer istället för att ha en pappa som tjatar om att jag ska fotografera och jämföra med sin mobil som har 5 mpxl. Han tror dem bilderna blir bättre än mina eftersom han hela tiden ska jämföra xD


Det var en underbar vecka!



Astronauten

Vilken fin blogg du har! :)

2008-08-16 | 23:31:54
http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer