THREE THINGS

Jag är väldigt nyfiken av mig
Otroligt nyfiken är jag! Vill jag ha reda på någonting, så tar jag reda på det (allt utom presenter hehe). Att någon skulle hålla något hemligt accepteras inte, och jag vet när någonting inte rör mig. Då tar jag verkligen reda på det! Jag tror, eller vet, att människor inte tror jag vet så mycket om dem, eller om någonting, men sanningen är den att jag vet väldigt mycket. Saker som rör mig, och saker som inte rör mig. Det kvittar. Är man nyfiken och hatar hemligheter, så är det så!

Jag har alltid velat ha en häst
Ända sedan jag var liten har jag önskat mig en egen häst. Det är en sån dröm som aldrig kommer gå i uppfyllelse, men som jag gärna skulle vilja gjorde det. Jag red på ridskola när jag var mindre, men var tvungenatt sluta efter tre år på grund av allergi. Jag trodde mitt liv var under (ja, man överreagerar nog när man är 11...) och att jag aldrig skulle hitta någon sport som gjorde mig lika glad. Hästar är ändå djur och det hände alltid något spännande som man inte kunde kontrollera. Eller kanske till och med lite läskigt. Jag älskar hästar än i dag, och bara att få en ridlektion skulle vara guld värt. Hade jag inte varit allergisk hade jag med garanti suttit på hästryggen fortfarande. Det bästa minnet var nog ridlägret 2004. Så underbart roligt!! Hästar är, och kommer förbli mitt favoritdjur.
Chikuita var en av de två hästar jag hade på ridlägret. Så gosig!



Jag berättade berättelser för mig själv när jag var liten
Detta kan verka lite konstigt, men på söndagskvällarna var jag alltid så sur. Helgen var slut, och det betydde att skolan började dagen efter. Att jag skulle behöva göra mattetabeller under tidspress var det värsta jag visste. Så för att bli lite gladare och inte tänka på det där låg jag i sängen i mörkret och viskade berättelser för mig själv. Låtsades att jag var med i ett radioprogram och varje söndag skulle jag återberätta från där jag slutade veckan före. Det skulle bli som en serie. Men det roliga var att jag aldrig kom ihåg vart jag slutade för jag hann alltid somna innan berättelsen var slut, så jag var tvungen att komma på nytt varje gång. Oftast handlade det om hästar eller killar. Klassiskt. Jag vet inte riktigt när jag slutade med det, men jag minns att jag längtade till att få gå och lägga mig och bara ligga där i mörkret med min gosehund Fido och inte tänka på mattetabellerna.
Matilda [myphoto.blogg.se]

Usch, vad trist att du är allergisk mot hästar! Har själv en liten sån där dröm, fast min går ut mer på att jag vill lära mig rida i första hand.. Jag red inte så länge så jag har hunnit glömma det mesta..

2012-01-11 | 11:46:06
http://myphoto.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer