START ALL OVER

NIKON D90 + 50 mm f/1.8

Okej.. Jag har varit fruktansvärt oengagerad, vilket jag nog kommer vara härdanefter också måste jag erkänna. Fotandet har jag lagt åt sidan tills vidare och lägger istället tiden på skolan, även om det inte är så mycket just nu.. Jag kommer hem sent fyra dagar i veckan, vilket är lite sisudär, men det är ju träningar hit och dit och sena dagar. Jag kan inte säga att det är vidare svårt eller tufft just nu då vi hela tiden får gå tidigare, ta mycket raster och får knappt några läxor. Det kan ju vara tacksamt eftersom jag inte är läxälskaren, MEN, det är för slappt, så nu kommer vi till en fruktansvärt jobbig(t) situation/läge... Jag har nu velat mellan två/tre linjer i någon vecka nu, och det har varit jäkligt jobbigt. Samhäll-språk, Samhäll-journalistik, författarskap eller då Media. Ja, det var frågan det, så jag gick helt enkelt till SYV idag för att få lite klarhet. De tyckte att jag skulle byta.. Det kommer bli jobbigt eftersom jag hatar att ligga efter, och göra allt som elever gjort på två veckor och komma ikapp kommer inte bli lätt, men jag måste vara positiv. Även om kursplanen inte verkar vidare lockande då jag hatar SO och kommer även läsa Naturvetenskap B, så känns det lite halvt, men man måste göra det bästa av situationen. (Jag vill ändå få en bred utbildning, så jag måste ju!) Bäckäng är/verkar som världens bästa skola med alla otroligt roliga engagemang, föreningar och med sin anda, så just nu vill jag bara börja om på allt. Faktiskt. Så imorgon ska jag till rektorn på skolan för att prata lite. Det är nog journalistik det kommer bli, för språk var tyvärr fullt, men jag får min spanska i alla fall och de flesta B-kurserna, och det är grymt bra!

Nu taggat jag om och hoppas att alla tankar om omval kommer försvinna, för jag vill verkligen gå Bäckäng. Det har jag alltid velat!

Jag ska inte trötta ut er med tråkig text längre, utan sätta mig framför TV:n. Snart börjar Halv åtta hos mig, myyys!

 

Och just det, jag hade även fått en superfin kommentar när jag kikade in innan: "sluta för fasen inte blogga! eller det spelar ingen roll, bara du uppdaterar med dina bilder. skulle kunna döda för dina bilder, kollar på dem om och om igen, kan inte sluta titta. du har definitivt en framtid som fotograf eller liknande. så ge inte upp din dröm tjejen, du kommer komma långt. det lovar jag dig!"

TACK så jäkla mycket. Det betyder så himla mycket och det får mig att le tusen gånger om. Så tacktack, även om du var anonym, men gud vad glad jag blir!

Johanna

Jättefina bilder du tar (:

2010-09-10 | 09:52:08
http://www.nattstad.se/j0h4nna

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer