Turkiet 09

Jag tar allting i ordning, så blir det bättre, så vet ni det!

Landvetter på väg dit




Ungefär så här såg det ut när vi landade... Som ni ser så är Turkiet ganska konstigt, men vi hittade runt, trots alla streck. (Haha, fan vad jag är rolig... Kan få alla på bra humör, till och med mig själv. Hahahah)






Och första kvällen träffade vi världens coolaste turk. Han frågade var vi kom ifrån och när han fick höra "Sverige" blev han väldigt exhalterad och tjohade: "Tjheeeeeena Brushäääään! Tjheeeeeena Syrran, farsaaaaan, morsaaaan!" Haha, och sen visade han oss flaggan några andra svenskar hade gett honom. Så jäkla skön. Han beställde visst kläder ifrån H&M i Sverige och allt sånt. Haha, gud!


Ursäkta minen! Här hade det bara gått en dag, eller ja detta var måndagen då. Och shortsen på bilden köpte jag av Brushäään kvällen innan. Haha!


Pappa min!






Hello plommonkinder. Haha!




Ännu en till posarbild på mig i brillor. Och även en solhatt, men den köpte jag av en söt liten turk (16 år. Mohahaha! Haha, nej det blev inget. Skojade bara!) för att jag behövde den för min hårbotten som redan andra (tredje om man räknar med kvällen vi åkte) dagen hade börjat brännas sönder. Köpte även de snygga brillorna på bilden som jag älskar!


Stekare som var på väg till stranden!


Och även spännis-pappa!


Snacka om att det fanns härliga blommor!


Kleopatrastranden


På kvällen vid middagen. Känner att mamma inte har fått vara med så mycket på korten, haha men nu kom hon!
På kvällen var det någon Turkish Night där många dansade, magdansare och en med en orm där även Rasmus fick gå upp och hålla i ormen och sånt. Jag skulle aldrig klara av det. Haha ush! Och jo, den vita gubben på bilden stod och snurrade runt, runt i flera minuter. Förstår inte varför, men ja. Haha.


Baren


Och det är ju självklart att man köper med sig armband hem från Turkiet, det är väl det som "representerar" en att man har varit där. Eller vad tror ni?







Sen gjorde jag något unexpected. (som jag nog inte har nämnt i bloggen) Jag slingade nämligen håret brunt! Ja, efter bara några dagars sol blev det väldigt torrt, risigt och ja, nästan vitt och såg bara onaturligt ut! Så jag gjorde det precis brevid hotellet. Frisören var jättetrevlig och gjorde det jättebra. Blev väldigt nöjd! Klippte även av 3 cm av mitt hår på grund av det risiga då. Så nu är det friskt och bra igen!


Dagen efter var vi ju som sagt på Aqua Park/Water Planet. Jag åkte aldrig den "värsta". Den ser töntig ut på bilden, men den var mycket värre. Skulle nog kunna åka den, men jag gillar bara inte när vattnet skvätter upp i ansiktet för jag får sån himla panik då. Haha, låter som en löjlig ursäkt, men jag har gjort mycket  värre än detta, så jo jag skulle kunna. Men ja, som sagt! Men Rasmus & Pappa åkte den. Vi tävlade även i en man kunde åka fyra i. Men mamma var inte med. Självklart förlorade jag. Haha! Åkte en slags ramp också i en gummiring. Jag trodde jag skita på mig före, men det var riktigt kul! Ja, nu har jag förklarat i flera meningar vad vi gjorde och varöfr jag inte kunde åka si och så. Vem bryr dig? Haha, jaja nu vet ni!






Det var  verkligen perfekt att ligga där och sola. Man fick lite vatten på sig att svalka sig med, men samtidigt bäldigt mycket sol. Det där är livet!


Underbar bild! Jag måste nog säga det mamma, att jag har nog aldrig sett dig så snygg! Ja, jag kan ju inget annat än att vara stolt! Oj, skröt jag eller något nu? Haha, sorry!








Sista kvällen (då även bilderna ovan är tagna) var vi på en riktigt bra resturang. Fick god mat (äntligen en riktig kebab som vi hade letat efter i några dagar!) glass, drinkar, popcorn och otroligt bra service. Jag och mamma dansade ju som sagt och hade jättekul! (Fanns snyggsnygga killar också. Haha! Man tor ju att det bara finns sliskiga och äckliga turkar, men gud nej vad vi har fel! Det finns så många modemedvetna killar som är så snygga i håret också. Haha, ni märker att jag är imponerad va?)


Detta kortet får avsluta den underbara resan! Hade the best time ever och gör gärna om det igen. Som vanligt måste jag tacka. Så tack familjen, ni är det bästa som finns!





 
erika

ser ut som du (ni) har haft det riktigt skönt :D

och du är väääääldigt brun nu :)

2009-07-20 | 00:46:09
http://fulaerika.blogspot.com
sabiha

Svar, nästa måndag är vi hemma (y)

Snygg-familjen ;)

2009-07-20 | 01:05:00
http://sabihaochsofia.blogg.se/
Sofia

Åh, vad underbart det ser ut :D och ja, du och din mamma är sjukt lika, och Mika och Rasmus också! :O Kommer sakna dig så mkt jennifeeer :( <3

2009-07-20 | 11:33:50
http://sabihaochsofia.blogg.se/
Viktor

såg väldigt härligt ut, fin blogg också!

hoppas du haft en bra dag, ska vi följa varandras bloggar på bloglovin? :)

2009-07-20 | 12:41:30
http://viktorgardhammar.blogg.se/
Viktor

vad bra, jag har lagt till dig nu :)

2009-07-20 | 19:21:00
http://viktorgardhammar.blogg.se/
ääämanda

skit fina bilder jennifer:D

haha den på din mamma var riktigt vacker;)

2009-07-25 | 18:18:00

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer