OVÄRD DAG


NIKON D90 + 50 mm f/1.8  + Close-up + 4

Ja, dagen har inte gått som jag vill direkt. Jag vet inte hur länge jag hade sovit om jag inte efter 7 signaler vaknade av att telefonen ringde. Men jag tvingade mig upp vid halv tolv, och sedan efter att jag tänkte ta lite gott julte (jag har fortfarande världens julkänslor!), så bränner jag mig rejält på det kokheta vattnet. Efter att ha kollat några avsnitt på Mysteriet på Greveholm samtidigt som jag suttit och rabblat upp alla repliker för mig själv tänkte jag gå ut och fota lite. Jag blev riktigt glad över det fina vädret och över alla roliga motiv! Nej, så var det inte nej... Inget roligt (därav amatörbilden ovan...), och jag tror jag har insett att min AF på mitt älskade 50 har börjat gå ur funktion. Jippie säger jag bara! MF är inte det jag är bäst på direkt, men jag tror jag måste lära mig det bättre nu... Men ja, det är manuellt på den här bilden. Sedan satt jag i en timme för att försöka ställa in så att min blixt styrs manuellt, utan att den sitter på. Ja hur man nu ska förklara det. Men i alla fall... När jag väl kom in på den slags menyn kom jag inte ur, så ingenting fungerade. Så det var en väldigt ovärd timme när jag till slut fick tillbaka orginalinställningarna. Lyckat!

Förlåt för världens löjligaste och gnälligaste inlägg. (och tråkigaste!!!), men som ni nog förstår har jag ingenting att göra för tillfället. Kanske ska ta och packa till Skåne. Ja, jag får i alla fall tacka Bäckäng för den underbara (?) ledigheten!

Hannah Larsson

Åh tack Jennifer! :D

Ha en riktigt fin helg!

2010-11-19 | 20:09:34
http://hlphotography.webblogg.se/
Hannah Larsson

Ja, Into the wild är en otroligt fin film. Sett den massvis av gånger och tröttnar aldrig på den.



Håller helt med. Utan el är vi ingenting känns det som. Borde inte vara så, om man verkligen tänker på det är vi hemskt instängda i detta sätt att leva, finns sååå mycket mera där ute..



Hoppas du får en fin vecka! Kram på dig! <3

2010-11-22 | 07:31:16
http://hlphotography.webblogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer