RHODOS DAG 1









NIKON D90 + 50 mm f/1.8 eller SIGMA 18-200 f/3.5-6.3

Ja, nu är jag äntligen hemma efter en otroligt underbart fantastiskt händelserik resa med mycket skratt och med många nya upplevelser. Jag älskar nya kulturer, även om jag gärna håller mig till min egen så att säga. Jag har fått otroligt många nya fotomiljöer, men det berodde inte alltid på min självinstinkt. Nej, det beroede ofta på mina föräldrar som engagerar sig så i mitt eldande intresse. Ofta lät det så här: "Men Jennifer, har du tagit kort här på dörren? Den är ju verkligen typisk grekisk!", "Jennifer, det vore ju lite roligt om du tog kort här uppifrån ner på åsnorna så man ser hur det såg ut", "Oj ser du tanterna som sitter där, Jennifer? Ska jag fråga om du kan ta ett kort på dem?", "Jennifer du borde gå upp och ta kort på högsta våningen så man ser ner på hela hotellet?" Jag: "Nej, det har jag inte, och jag orkar verkligen inte..." Pappa: "Nej okej jag förstår det.. Vilket objektiv ska jag ha, det stora eller det lilla, så ska jag gå upp och göra det. Det är ju kul att ha!"

Haha, så lät det hela tiden, men jag tycker ändå om att de uppmuntrar mig till nya motiv hela tiden. Anledningen till att jag lät så nedlåtande på sista "frågan"/begäret, så var det bara för att värme + en trött Jennifer blir inget bra resultat. Det var även sista dagen, och jag har ändå tagit kort på nästan allt som lever känns det som, så att fotografera även sista dagen var inte det som stod på min prioritetslista när alla tre minneskorten var proppfulla med bilder. Nu låter det dock som om jag inte har någon fantasi själv, men jag svarade ofta på mamma och pappas frågor med ett: "Ja, mamma, jag har redan fotograferat detta", så ni ska inte tro att det är mina föräldrar som "gör" mina bilder, haha.

Men jag har haft det jättebra som sagt, och lite färg på kroppen har man ju också fått. - 37 grader de senare dagarna. Så mer får ni veta i varje inlägg som då är daterat efter varje dag på den fina ön. Jag är ju en sån som måste dokumentera allt... (Kanske anledningen till så många bilder?) Men ja, hoppas att ni har haft det underbart i Sverige också!

Imorgon drar det vidare till Smögen en vecka, så det lär väl inte bli så mycket bloggande då heller. Väldigt tråkigt dock, nu när jag har sett att fler fina läsare har hittat hit. Väldigt roligt, så tack för det! Men ni får desto mer när jag kommer hem, för då ska jag bannimej vara ledig och ta det lugnt den sista veckan innan det blir 2 veckor utav jobb igen. Så jag lovar uppdatering imorgon om dag 2 också, så ni har något ointressant att läsa under era sköna sommardagar, hehe.

Love

Frida

Fina bilder jennifer!

2010-07-16 | 23:46:30
http://fridalautin.blogg.se/
Frida

SVAR: Det var ju bara så lite så Jennifer! :-) Hoppas att du hade det bra på Rhodos. :)

2010-07-17 | 10:55:55
http://fridalautin.blogg.se/
Frida

SVAR: Gú vad härligt! :-) Jag vill också åka utomlands, men kanske till Spanien eller någon annanstans. Haha. :)



Tusen tack! :D

2010-07-17 | 11:03:53
http://fridalautin.blogg.se/
Yennipher

Fina bilder!

2010-07-21 | 15:06:32
http://yennipher.blogg.se/
FOTOGRAF Anton

fina bilder, ser jättehärligt ut! Fin header också :)

2010-07-24 | 21:57:07
http://fotografanton.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer