QUESTION

"Hej Jennifer! Jag tycker att blogg.se försämrar bildernas kvalité väldigt mycket. Jag förstår inte hur du lyckas att få dina bilder så fina och ofösämrade. Har du något förslag på hur man gör så att bilderna fortfarande har bra kvalité när man lägger upp dom , typ att du sparar dom i något speciellt format eller något annat , snälla hjälp mig !! :) Kram E"

Jag hade själv problem med detta innan, och samma sak gällde mina headers. De var hopplösa att få kvalité på och jag försökte flera gånger med olika inställningar. Men när jag fick detta tipset utav en annan fotoblogg, så gick allt mycket bättre och man märker stor skillnad!


Om jag inte var tydlig nog och för er som är ganska nybörjare med PS, så ändrar man då storlek på Image - Image Size...





FÖRE/EFTER:


Ja, jag vet att detta är gjort i alla hast, men jag gjorde texten större på den övre bilden för att ni skulle få se hur dålig kvalité den omvandlas till. I datorn, på förhandsgranska är den ju fortfarande bra, men det är när den kommer upp och omvandlas till mindre pixlar på bloggen den blir sämre. Kanske att den med finkänsliga ögon ser mer än en annan, men jag tycker ändå att det är skillnad.

Jag brukar inte göra såna här guider, så att säga, men eftersom min bloggsvar inte fungerar som den ska, då jag inte kan skriva långa svar (texten kapas av... Någon mer som märkt det, eller är det bara jag som skriver för långt, haha?) så fick jag göra det här.
Vill även påpeka att jag tycker man ser olika mycket skillnad på olika bilder. Denna kanske inte är så mycket eftersom det inte är så mycket som händer i den. Visst är det många olika nyanser, färger och så vidare, men ni märker ändå efter ett tag att det är skillnad!

Hoppas det var till någon hjälp, annars får ni höra av er! :)

Daniel Wahlgren - Hobbyfotograf

Jag ser skillnaden mellan de båda D: om man tittar bredvid den övre.. öh, grejen, så ser man att det blir sådär som när man sparar i jpg i paint :>

2010-08-19 | 11:56:51
http://dwahlgren.blogg.se/
Daniel Wahlgren - Hobbyfotograf

sv: Haha ah typ! :D

Men jag sparar inte sådär save for web, är för lat för det D:

2010-08-19 | 12:41:04
http://dwahlgren.blogg.se/
Frida

Sv: Ja, visst är det stressigt! Men det kommer nog att gå bra för dig. Hoppas det iallafall. Japp, jag ska faktiskt satsa järnet det här sista året! Ja, hoppas att det kommer gå bra. :)

2010-08-19 | 15:42:55
http://fridalautin.blogg.se/
Elsa

Tack tack tack !! :D:D:D:

2010-08-19 | 20:43:04
Jennifer

Sv till Elsa: Det är lugnt, hoppas att det blir till liten hjälp! :)

2010-08-19 | 20:53:46
http://jenniferkivinen.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer