En hel roman. Om egentligen ingenting intressant

Sitter här och lyssnar på musik. Jag tycker det är så tyst utan när man väl har satt på något. (Okej, det lät dumt, men ni fattar!) Och det är så härligt. Jag undrar hur det hade varit utan musik... Det hade varit riktigt tråkigt. För man går ändå runt och både lyssnar och sjunger på det. Ja, det hade inte varit roligt.

Idag var jag riktigt riktigt sen till bussen! Blev klar 17 över och bussen går 20/23 över och jag har 1 km dit. Så det var bara att hoppa på cykeln och börja cykla. Jag trodde inte jag skulle klara av det eftersom jag cyklade senast i höstas. Det är väl inte så längesen, men ändå. Det kändes som det! Jag hann precis låsa Rasmus cykel när bussen kom. Om jag hade tagit min cykel hade det väl tagit tre år att komma dit ner! Jag behöver verkligen en ny, och det är ganska härligt att cykla på sommaren. Och idag var det verkligen ingen bra start på dagen! Julia hade min "riktiga" jacka, så det var svinkallt att ha min höstjacka, plus att jag hade inga långa ärmar och inga vantar och det var -11 grader ute. Så man kan säga att jag frös rejält om mina händer! tur att bussen kom så tidigt som jag precis nämnde precis. Haha, orka att jag har skrivit nästan en hel roman om när jag skulle cykla till bussen. Ja, jag är väl för patetisk!

Har nästan gjort läxor hela dagen, eller ja. Från när jag kom hem till för en halvtimme sen. Jag läste slut boken; "Pojken i randig pyjamas" som ska vara slut på fredag. Den var ju såklart bättre än filmen, men ändå kul att få ha gjort båda eller så. Jag blev ju inte lika ledsen andra gången jag upplevde slutet. Det skrevs inte så mycket. Fast man förstod ju det med gaskammaren, men det var ju inget hemskt som hände. Eller jo, men det stod inte i så "dramatiska" ord så att säga. haha, ni förstår säkert! Men det var ju en bra bok för att vi ska använda den i SO:n. Fast nu ska vi göra något med den i svenskan med, vilket inte är lika roligt även om det är ett roligt ämne! Nej, vi ska skriva, nästan eh hel roman om massa saker där med! Om hur jag skulle känt mig, vad jag skulle gjort, om jag skulle offra allt för det som hände, ja allt sånt. Det låter inte mycket, men det är riktigt mycket. Speciellt för en som satsar på lite högre betyg som jag då...

Nej, nu orkar ni inte läsa mer om min otroligt tråkiga dag.
Puss!


Det roligaste som hänt på bilden på länge - att blanda färg. Haha!

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer