MY 2009

Och observera! Detta är inget "fotoutvecklingsinlägg under 2009" egentligen, för då hade ju dessa otroligt snygga bilderna inte lagts ut. Så ni vet. 

JANUARI:

Jag gjorde inte så mycket speciellt då faktiskt, men jag fotade ganska mycket och började drömma om en NIKON D90 istället för D80. Och i slutet av månaden fick jag min tandställning som jag fortfarande har även om mina tänder är så raka som de bara kan bli, men det är lite mer komplicerat än så, haha. Så ni får bara lite random bilder ifrån årets första månad;




En bild där alla är koncentrerade på olika saker och en väldigt seriös, haha! Men jag började truppen och var på min första tävling i Trollhättan.


Otroligt överexponerad bild, men Sofia hade tjejkväll, vilket var himla mysigt. Mycket skratt och sång då kommer jag ihåg!

FEBRUARI:
Jag gjorde ett stort misstag, nämligen permanentade mitt hår, vilket nog var den "största" händelsen i den månaden.



Åh, mitt hår! Men här är jag och bästa Julia i alla fall.


Sofia hade precis fått sin kamera och ville prova sina skills, så jag och Sabiha ställde upp, vilket resulterade detta. Tråkigt att lakanet bakom var skrynkligt bara, haha!



HAHAHA, undvik verkligen den minen på mig.
På sportlovet var jag och bowlade med mina älskade tjejer Isabelle, Julia, Linn och Sabiha (inte på bild) Hade otroligt roligt och det tycker jag vi borde göra om nästa år!

MARS:
Hade mysig "filmkväll" med Sofia och Linda då vi kollade på skräckfilm och Linda inte vågade titta, haha! Sedan var det volleybollnatta, vilket var sjukt kul det också! Jag, Emma, Louise, Kristin, Linn och Julia var PPP och gjorde bort oss totalt; både på plan och på vårt utseende, men det var ett minne för livet!



Klassen hade jäkligt roligt.

APRIL:
Första gången jag praoade och hade otroligt kul! Jag och Mikaela var på LBS - Ljud och Bildskolan där vi fick göra många roliga "uppdrag" och för första gången fota en hel dag med en systemkamera, D70. På påskafton började vi även riva huset, vilket var en otroligt jobbig tid för alla oss. Men det gick till slut och det blev helt färdigt i december.. (med möbler osv.)






Hade trevlig grillkväll vid en sjö med underbara vänner! Det var dock lite kallt så tidigt i april, men man kände vårkänslan och jag hade himla kul.


<3


(Inte alls kul bilder, plus att detta är mobilkameran) Denna bild togs när jag och Julia åkte inlines en dag. Det var faktiskt en sjukt kul eftermiddag med mycket skratt! Detta gjorde vi om några gånger, men man får ju så ont i höfterna och i benen, men ja, det är himla roligt.

MAJ:
Började bli sommar och det var himla varmt. Mådde riktigt bra och längtade verkligen till sommarlovet.



Var hos Charlie på... ja inte var det fest, men en jäkligt rolig kväll i alla fall! Miss that.



Det var fullt med fina blomblad och det var alldeles grönt i Borås


Hade ett underbart roligt gymnastikläger i slutet av månaden.


Vissa saker gick åt helvete (haha redigerat öga, så snurrig är jag inte!)


Underbara tjejkvällar


Var i Göteborg och shoppade med mina tjejer


Var på en "modellstudio" med Sabiha, sedan när vi kom hem utnyttjade vi sminkningen och håret genom att ta egna (GRATIS!!!) bilder även om det kanske inte blev världens bästa resultat.

JUNI:
Sommarlov, sol, underbara dagar.


Klassen på skolavslutningen då vi åt oss tjocka för resten av livet  som alla andra avslutningar. Vi gillar't!


Fina torsdagskvällar i stan


Jag, Rasmus och Kim på midsommar



Julia kom hem som en neger från Turkiet och på hennes födelsedag tältade vi i hennes trädgård, gryyyymt!

JULI:

Ännu flera torsdagskvällar, och en av dem spenderades med Emma och Erika.





Var på världens fucking bästa resa




AUGUSTI:
Konfirmationsläger, skolstart, konfirmation, var otroligt glad och lycklig.



Fotade Becka till hennes blogg och för nöjets skull




Från segelbåten Elida var det en fin solnedgång!


Hahah!



Fick min otroligt fina Efva Attling ring som jag aldrig kan vara utan!

SEPTEMBER:
En av de bästa månaderna för jag köpte min älskade bebis! Var på bröllop i Finland. 




Kärlek vid första ögonkastet


Fotosession med Julia 25e. - Blev himla nöjd för att det var min första porträttfotografering.



OKTOBER:
Höstfärger, regn, dyster, Underbara Stockholm. Praoade och hade världens goaste handledare och utvecklades fort inom min fotografering.










Fina Felicia!



Dansdagen i skolan

NOVEMBER:
Födelsedag, brand, gymnastik, brunett.






DECEMBER:
Snö på julafton, glitter, rida, Lucia, längtan, glädje.






Bilder från min och Sabihas otroligt lyckade fest den 5:e, tack alla!


Och just den helgen kom Dennis, (en ynklig clump jag har skrivit med i fyra år och aldrig träffat) upp från Skåne, vilket var grymt kul!




Julfesten i skolan


Så där, det tog mig mer än fyra timmar att fixa detta inlägg, men det var det värt! Ni får också tänka på (som sagt) att detta inlägg handlar om mitt vardagliga liv och inte "mitt fotoår" eller liknande, för då hade det inte blivit dessa bilder, haha :)

Men jag vill bara tacka alla som gjort mitt år så otroligt och jag, vilket är ovanligt, uppfyllt alla mina nyårslöften och är jättenöjd över detta året, men jag säger då detta, nästa år kommer bli grymt!

maaaaallzz

oootroligt fina bilder du tar hela tiden jennifer, blir ju avundsjuk :o

2009-12-31 | 10:05:11
http://mathildaenlund.blogg.se/
Hilda Bordahl

Hej, tänkte svara på din kommentar i min blogg om Viskastrand: Jag har upplevt att media/foto på Viskastrand är ett väldigt bra program - både för de som redan kan mycket om foto när man börjar där och för de som inte kan någonting alls. Jag själv kunde väldigt mycket om foto när jag började där, så foto A(grundtekniken) kanske inte var så värst lärorik för just mig (men den innefattar ungefär det som man lär sig på egen hand under kanske ett eller två år). Foto B och C däremot kan man börja utveckas om man redan kan grunderna. Man får lära sig mycket om hur det är att arbeta som fotograf och hur man tar betalt och sådant, skriva fakturor och offerter och liknande. Man lär sig även mycket värt om ©. Man arbetar relativt fritt på fotolektioerna med de fotouppgifterna man får, som är lite lagom krävande och gör att man utvecklas. Utöver själva fotolektionerna så har man Grafisk kommunikation (photoshop och illustrator), som kopplas till viss del till fotoinriktningen. Slutligen så tycker jag att: ja, det är ett klockrent program om man vill utvecklas inom foto. Jag har extrem ångest över att jag slutar om ett halvår, för det har varit så sjukt kul att gå på Viskastrand :) Hoppas att du fann någon form av svar i min flummiga text, haha!

2009-12-31 | 11:56:07
http://hildabordahl.blogg.se/
ante

inte en enda pic på mig :''(

2009-12-31 | 16:44:27
matilda

du tar sjukt fina bilder!! :)

2010-01-01 | 23:28:56
http://matildaahs.webblogg.se/
SARA

Ska försöka mig på en stor årsresumé senare idag, får se om jag minns allt lika bra som du :b haha

Men kommer bilden från tävlingen i trollhättan i januari? haha, isåfall snor jag den ;)

2010-01-02 | 02:13:22
http://saraholic.blogg.se/
Jennifer

vilken kväll hos charlie. otroligt lyckad faktiskt :)

2010-01-05 | 18:11:44
http://jjenniferks.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:




JENNIFER KIVINEN
- 17årig fotogalen tjej som älskar att stå bakom kameran.
Jag älskar att fånga ögonblicket och få oförglömliga minnen på bild.Kameran hänger oftast runt halsen och jag älskar nya utmaningar!

Kontakt: [email protected]

Sidan ses bäst i Internet Explorer